17.6.1-UH 002 Heidenau. Bezirk Dresden. Schule, 1918 (ca.) (Archivalieneinheit)
Archive plan context
Stadtarchiv Dresden (Archiv)
17 Archivische Sammlungen (Tektonikgruppe)
17.6 Bildarchiv / Kunst (Tektonikgruppe)
17.6.1 Ansichtskarten (Tektonikgruppe)
17.6.1 Ansichtskartensammlung, 1890 (ca.)- (Bestand)
UH Umgebung Dresden "H" (Klassifikationsgruppe)
17.6.1-UH 001/1 Landheim der Dresdner Dreikönigsschule in Herrndorf am Grillenburger Forst, keine Angabe (Archivalieneinheit)
17.6.1-UH 002 Heidenau. Bezirk Dresden. Schule, 1918 (ca.) (Archivalieneinheit)
17.6.1-UH 003 Heidenau-Süd. Bahnhof. Johanniter Krankenhaus. Pestalozzi-Schule, 1931 (ca.) (Archivalieneinheit)
Preview:
Information on identification
Ref. code:
17.6.1-UH 002
Ref. code AP:
UH 002
Dokumentenart:
Ansichtskarte
Title:
Heidenau. Bezirk Dresden. Schule
Creation date(s):
approx. 1918
Information on context
Verlag / Herausgeber:
Döge, Carl, Kunstverlag, Dresden N 12, Helgolandstr. 19
Information on content and structure
Beschreibung:
Heidenau. - Johann-Wolfgang-von-Goethe Schule. - Schulstraße, Ecke Ringstraße.
Dimensions W x H (cm):
13,9 x 8,8 cm
Technik / Ausführung:
Chromolithographie
Comments:
Rückseite beschrieben und gestempelt (31.07.1918); auf der Rückseite ist die Nummer 8027 aufgedruckt.
URL for this unit of description
URL:
http://archiv.dresden.de/detail.aspx?ID=79940
Social Media
Share
Home
|
Login
|
de
en
Online queries at City Archives Dresden
Search
Full text search
Field search
Archive plan search
Last search result
Workbooks
Info Corner
Legal notice
Data Protection
Switch to list view
Switch to image list
Switch to image overview
Display as PDF
Place in workbook
Localize in archive plan
Help
Navigation
Go to the previous entry in the results list
Go to the next entry in the results list
For entry at previous level
Go to the lower-level entry
Go to the previous entry in the archive plan
Go to the next entry in the archive plan
Place in workbook
Workbook:
<new workbook>
Name:
This site uses cookies to offer you a safer browsing experience and personalize content.
More
Accept